TAX FREE Experience Space

Kunde:

Københavns Lufthavn

Opgave:

  • Event
  • PR
  • SoMe
  • Influencer marketing

Opgaven

Gebr. Heinemann kunne d. 18. oktober slå dørene op for et nyt interaktivt og sensorisk oplevelsesunivers i TAX-FREE-butikken i Københavns Lufthavn. Rummet er dedikeret til at skabe oplevelser udover det sædvanlige for de besøgende, og en mulighed for at præsentere både internationale og lokale brands på en ny anderledes måde, der giver plads til den gode storytelling som forbrugerne efterspørger.

Eksekvering

En lille skare af influencers, som alle er stærke inden for rejse og livsstil, blev inviteret på besøg i Københavns Lufthavn. Turen startede med morgenmad hos Union Kitchen, hvorefter gæsterne fik en introduktion til det nye oplevelsesunivers og et særligt oplæg fra det danske, plantebaserede solbrillebrand, James Ay. Sidst fik gæsterne en guidet tur rundt hos Lufthavnens lokale helte, som Ganni og det helt nye koncept Nordic Gastronomy Sweets. Og som prikken over i’et blev gæsterne selvfølgelig kørt til lufthavnen i Viggo's grønne el-biler.

Resultater

  • 24 organiske Instagram stories
  • Over 510.000 i samlet rækkevidde på Instagram
  • Content har ramt den primære målgruppe i alderen 24-35 år
  • Eventet har vist det er muligt at invitere gæster på besøg i Lufthavnen
  • Gennemført styling og koncept i rød tråd med oplevelsesuniversets aktuelle tema om vand - lige fra save the date til borddækning