1. Om os
  2. Services
  3. Cases
  4. Journal
  5. Karriere
  6. FREM
  7. Kontakt
  8. English

Nespresso x Oatly

Kunde:

Nespresso

Opgave:

  • PR
  • Event
  • Influencer marketing

Opgaven

Med lanceringen af Oatly Barista Edition ønskede Nespresso at skabe en stærk fortælling om samarbejdet med Oatly og lanceringen af den nye kapsel, udviklet til havredrik-elskeres.

Målet var at fremhæve, hvordan kaffen er udviklet specifikt til havredrik og differentierer sig på markedet for plantebaserede kaffeløsninger. Samtidig var ambitionen at skabe et større community omkring Nespresso-brandet og butikken.

Eksekvering

Help udviklede en kampagne, der strakte sig over 10 dage, hvor vi skabte opmærksomhed omkring Oatly Barista Edition og engagerede både forbrugere - både nye og eksisterende - Nespresso-fans, presse og influencers.

Kampagnen bestod af en række aktiviteter, der genererede content og en stærk storytelling:

  • Lanceringsevent i Nespressos butik, hvor kunder fik mulighed for at smage kaffen og opleve samarbejdet mellem Nespresso og Oatly
  • Sampling i bybilledet, hvor der ved en specialdesignet ladcykel blev uddelt billetter til en gratis kaffeoplevelse i butikken
  • Send-outs til influencers og presse, som skabte organisk omtale og autentiske anbefalinger
  • Magazine Club i samarbejde med ELLE og forfatteren Jenny Rossander / ‘Lydmor’, hvor kaffe og inspirerende samtaler gik hånd i hånd med en snak om, hvad ord kan
  • To løbeevents med løberen Laura Petri som frontfigur, der kombinerede kaffe, bevægelse og fællesskab
  • Afsluttende influencerevent på Café BeitSalma, hvor de nød lækker mad og kaffe og fik lov til at opleve samarbejdet helt tæt på

Resultater

6 artikler fordelt på livsstil, lokal- og branchemedie

68 antal content på Instagram

3.955.624 impressions

Positive tilbagemeldinger på events, samarbejdet og produktet