Nespresso x Oatly
Kunde:
Nespresso
Opgave:
- PR
- Event
- Influencer marketing

Opgaven
Med lanceringen af Oatly Barista Edition ønskede Nespresso at skabe en stærk fortælling om samarbejdet med Oatly og lanceringen af den nye kapsel, udviklet til havredrik-elskeres.
Målet var at fremhæve, hvordan kaffen er udviklet specifikt til havredrik og differentierer sig på markedet for plantebaserede kaffeløsninger. Samtidig var ambitionen at skabe et større community omkring Nespresso-brandet og butikken.
Eksekvering
Help udviklede en kampagne, der strakte sig over 10 dage, hvor vi skabte opmærksomhed omkring Oatly Barista Edition og engagerede både forbrugere - både nye og eksisterende - Nespresso-fans, presse og influencers.
Kampagnen bestod af en række aktiviteter, der genererede content og en stærk storytelling:
- Lanceringsevent i Nespressos butik, hvor kunder fik mulighed for at smage kaffen og opleve samarbejdet mellem Nespresso og Oatly
- Sampling i bybilledet, hvor der ved en specialdesignet ladcykel blev uddelt billetter til en gratis kaffeoplevelse i butikken
- Send-outs til influencers og presse, som skabte organisk omtale og autentiske anbefalinger
- Magazine Club i samarbejde med ELLE og forfatteren Jenny Rossander / ‘Lydmor’, hvor kaffe og inspirerende samtaler gik hånd i hånd med en snak om, hvad ord kan
- To løbeevents med løberen Laura Petri som frontfigur, der kombinerede kaffe, bevægelse og fællesskab
- Afsluttende influencerevent på Café BeitSalma, hvor de nød lækker mad og kaffe og fik lov til at opleve samarbejdet helt tæt på
Resultater
6 artikler fordelt på livsstil, lokal- og branchemedie
68 antal content på Instagram
3.955.624 impressions
Positive tilbagemeldinger på events, samarbejdet og produktet





