Lanceringen af ID.3

Kunde:

Volkswagen

Opgave:

  • Storytelling
  • PR
  • Rådgivning

Opgaven

Da VW i 2020 stod på tærsklen til at lancere deres første fuldt elektriske elbil ‘ID.3’ indgik Help som rådgivende og eksekverende PR-partner for Volkswagen Danmark. Projektet var bilbrandets første store skridt på vej væk fra traditionelle, fossildrevne biler.

Eksekvering

For at identificere Volkswagens muligheder for positionering i det danske marked for elbiler og for at få en større forståelse for de generelle tendenser og holdninger til elbiler blandt danskerne, udarbejdede Help en spørgeskemaundersøgelse via analyseinstituttet YouGov. Data fra undersøgelsen fungerede både som baggrund i kommunikationsstrategien og som understøttende driver i PR-eksekveringen i pressen og på sociale medier.

Formålet med presseindsatsen var at skabe så stor en bevågenhed som muligt bredt i befolkningen, og derfor var vores tilgang flersidig: 

  • Bilteknisk indsalg mod fagmedier
  • Virksomhedsstrategisk indsalg mod erhvervsmedier
  • Forbrugerrettet indsalg hos nyheds- og forbrugermedier, regionalt og lokalt.

Help stod også i spidsen for at producere videoindhold til Volkswagens sociale medier. Dette content medvirkede til at sikre en ekstern og ærlig fortælling, der understøttede Volkswagens stærke og mangfoldige brand.

Resultater

Vi løftede en billancering til en større fortælling med samfundsinteresse

Presseomtaler inkluderer: Børsen, Berlingske, Finans, TV2 NEWS

ID.3 blev kåret til Årets Bil i 2021