Lancering af Vertuo POP

Kunde:

Nespresso

Opgave:

  • Storytelling
  • Event
  • SoMe

Opgaven

Da Nespresso lancerede den nye maskine Vertuo Pop, fik Help til opgave at skabe bred synlighed, ikke kun i de traditionelle medier, men også blandt en ny, yngre målgruppe for Nespresso - Gen-Z. De digitalt indfødte, hvis opmærksomhed du kun har 10 sekunder til at fange.

Eksekvering

Vi skabte en eventsetting, der bragte storytellingen om den farverige Vertuo Pop til live, og som var svær for vores gæster ikke at dele. På Københavns mest farverige venue, showroomet hos gardinmageren Arne Aksel, mødte der de inviterede influencers, kendte ansigter og journalister en en labyrint af farvekodede gardiner i Vertuo POP-farverne, som førte ind til en live pianist, poppede kager - og vigtigst - et bjerg og POPpede kaffemaskiner. For at understrege den stærke storytelling, bød eventen på en snak med Arne Aksel om betydningen af farver i indretningen.

Help benyttede dataanalyse til at identificere målgruppen og sikre, at vores valg af influencers og presse var relevante for Nespresso.

Help benyttede dataanalyse til at identificere målgruppen og sikre, at vores valg af influencers og presse var relevante for Nespresso.

Resultater

  • 80 Instagram stories - hvoraf mere end 40% ramte målgruppen i 20'erne
  • 2 millioner i samlet rækkevidde
  • Positive tilbagemeldinger fra gæsterne
  • Flot mediedækning med +600.000 i reach