Kræft er ikke for børn

Kunde:

Kræftens Bekæmpelse

Opgave:

  • PR
  • Influencer marketing
  • Strategi

Opgaven

‘Kræft er ikke for børn’ er en kampagne hos Kræftens Bekæmpelse, som Help har hjulpet med siden lanceringen i 2018. Indsamlingsugen #KræftErIkkeForBørn er en af kampagnens aktiviteter, som Help har været med til at udvikle konceptet på og drevet og eksekveret siden 2019. En vigtig uge, hvor der hvert år samles penge ind til arbejdet med børn og unge, der har haft kræft tæt inde på livet.

Indsamlingsugen har siden 2018 foregået via influenter, og til 5-års jubilæet i 2023 var ønsket at udvide aktiviteten til også at omfatte erhvervsmarkedet. Målet var at involvere erhvervsprofiler for at udvide deltagergruppen og eksponere kampagnens budskaber til en anden målgruppe på nye sociale platforme og dermed skabe en større indsamlingsflade og et større engagement.

Eksekvering

Udover en indsamling med velkendte influenter på Instagram involverede vi derfor en række stærke erhvervsprofiler, der samlede ind via LinkedIn. 14 influenter og 9 markante profiler fra det danske erhvervsliv brugte på bedste vis deres platforme til at sætte fokus på ‘Kræft er ikke for børn’ og samlede donationer ind til den gode sag.

Dertil gennemførte vi en PR-indsats omkring udvalgte profiler for at skabe opmærksomhed omkring kampagnen, indsamlingsugen og det gode formål.

Resultater

En succesfuld kampagne, der har samlet private forbrugere og det professionelle erhvervsliv og har udbredt kampagnebudskabet i et langt bredere format og på flere kanaler end tidligere.

  • 1.000.902 kroner indsamlet på én uge
  • 132 posts og 312 stories på Instagram og LinkedIn
  • Kampagnen blev set mere end +4.883.511 gange på Instagram
  • Content fik mere end 109.007 likes, kommentarer og delinger
  • 5 presseklip med et reach på 1.616.332