Lancering af Shokupan

Kunde:

Lagkagehuset

Opgave:

  • Strategi

Opgaven

I juni 2023 lancerede Lagkagehuset deres nye japansk-inspirerede mælkebrød, Shokupan. For at skabe opmærksomhed omkring Shokupan skabte Help en influencer-aktivering, der skulle køre på de sociale medier i dagene op til Sankt Hans og inspirere til weekendens grillfester og bålfejringer

Eksekvering

Shokupan er et perfekt delebrød til en hyggelig grillaften, derfor udvalgte Help 11 influenter inden for mad- og livsstilssegmentet ud fra målgruppedata, værdier og deres visuelle univers. Disse modtog op til Sankt Hans en indbydende pakke med alt-godt-til-grillen og en smagsprøve på Shokupan, der flittigt blev delt med deres følgere på Instagram.

Resultater

Total post: 1

Total stories: 17

Total reach: +154.197

Total impressions: +157.017

Total engagement: +380

“I’m in love with Lagkagehusets new bred called Shokupan. It’s a fluffy Japanese inspired milkbread with garlic and parsley oil.”

Frederikke Wærens,
Influencer

“ Lagkagehuset har fået det lækreste brød, Shokupan, der smagte så vildt!”

Anne Gadegaard,
Influencer

“…nemme salater, grill, smores.. og en gave jeg modtog fra Lagkagehuset lige inden, som passede perfekt til anledningen, nemlig deres nye japanske madbrød shokupan med hvidløg og persille. Det var ægte populært.”

Camilla Stemann Jensen,
Influencer